基本操作 - basic operation -


[ゲームの目的]
特別なゴールは設定されていません。

9x9の建設スロットに適切な建物を建設することで都市の収益率を上げ、資金を増やしていくのが目的です。
1ヶ月、1年ごとの収益決算がログ表示されます。

[Game objective]
No specific goals have been set.

The objective is to increase the city's rate of return and increase its capital by constructing appropriate buildings in the 9x9 construction slots.
A log of earnings results for each month and year is displayed.


スロット - slot -

都市にはArea1-Area9の9つのエリアがあり、それぞれのエリアには1-9の9つのスロットがあります。
1つのスロットには建物が1つだけ建設できます。
スロットには建設適性があり、建物によっては適性が無いと建てられないものがあります。

There are 9 areas in the city, Area1-Area9, and each area has 9 slots, numbered 1-9.
Only one building can be constructed in one slot.
Slots have construction aptitude, and some buildings cannot be built unless you have the aptitude for construction.




操作 - key operation -

・カーソル移動、メニュー選択
w↑ 上
a← 左
s→ 右
d↓ 下

・決定キー
enter/z

・取り消し、キャンセルキー
space/x

・時間を1日進める
ctrl

・全体メニュー
shift

・建設メニュー
スロットに移動した状態でenter/z

・情報パネル
r 開閉
w 左のパネルに移動
t 右のパネルに移動

・Cursor movement, menu selection
w↑ Top
a← Left
s→ Right
d↓ bottom

・Confirmation key
enter/z

・Cancellation, cancel key
space/x

・Move time forward by 1 day
ctrl

・Whole menu
shift

・Construction menu
Enter/z while moving to the slot

・Information panel
r Opening/closing
w Move to left panel
t Move to right panel


建設 - building -

全ての建物は建設に一定の工期がかかり、建設すると建物の維持費、
労働者の賃金が一日ごとに資金から差し引かれます。


以下の種類の建物が建設できます
・住宅
人口を増やすのに必要になります。
入居者に応じて家賃収入が入ります

・産業
農業、畜産などの一次産業と、材料を加工する工場が
建設できます。
一次産業はスロットに建設適性が無いと建設できません。


・商業施設
レストラン、百貨店などの商店で、エリア人口に応じて
一日の商品需要が発生します。


・サービス施設
人口が増え易くなる施設と、産業の生産力が増える施設があります。


・資源施設
人口を増やすために必要な浄水場と、産業生産性を上げる発電所が
あります。
スロットに建設適性が無いと建設できません。


・観光施設
外国からの観光客で収益を上げる建物です。
観光客数を増やす輸送施設、宿泊者数を増やす宿泊施設、観光収入を伸ばす
観光娯楽施設があります。


[住宅]
住宅は人口を増やすために必要になります。

収容人数:住宅に入居できる人口の上限です。
住宅品質:住宅の品質です。収容率は住宅品質に比例します。品質が高ければ
高いほど収容人数は増えます。
賃料:1人が30日あたりに支払う賃料です。一日ごとに1/30の賃料が入ります。

入居数は住宅品質の他に生活資源(水、病院、警察)の供給量に比例して増減します。
入居数が収容上限を上回ることはありません。


[産業]
産業には一次産業と二次産業(加工業)があります。
一次産業はそのスロットに該当する資源がないと建設出来ません。
一次産業を建設すると、労働者数とそのエリアの産業生産性、労働者の賃金に
応じて毎日商品が生産されるようになります。

一次産業で生産された商品は、次の3つの目的で使用します。
・輸出:外国に輸出して収益を上げます。
・原材料:工場に原材料として搬入します。
・商店:商業施設に配送して店で直接販売します。

二次産業はスロットの適性に関係なく建設出来ますが、商品を生産するためには
生産数に応じた原材料がストックされていることが条件です。
原材料の入手方法は2種類あります。
・輸入:外国から材料を買い付けます。価格は輸出価格の150%になります。
・配送:都市内の一次産業施設から材料を搬入します。

生産された商品は一次産業と同様輸出するか商店で販売するかになります。


[商業施設]

商業施設はそのエリアの住民に対して商品を販売する施設です。
レストラン、酒場、百貨店などがあります。

商業施設は販売商品が複数設定されていて、エリア人口に応じて
一日に販売できる数量が決められます。
施設に商品の在庫があれば一日需要の分だけ商品が販売され、売上げ
が計上されます。

商品を在庫する方法は以下の通りです。
・輸入:外国から商品を買い付けます。価格は輸出価格の150%になります。
・配送:都市内の一次産業施設から商品を搬入します。


[サービス施設]

サービス施設には以下の建物があります。

病院:
そのエリアの生活資源を増加させます。生活資源は住宅の入居数に影響します。

学校:
そのエリアの産業生産性を増加させます。産業生産性は産業の一日の生産量を
増加させます。

警察:
都市全体の生活資源、産業生産性を増加させます。効果範囲が大きい反面、
効果は低めになります。


[資源施設]

浄水施設:
都市全体の生活資源を増加させます。

発電所:
都市全体の産業生産性を増加させます。


[観光施設]

輸送施設→宿泊施設→娯楽施設の順に建てる必要があります。


輸送施設:
一日の観光客数を増加させます。
都市に観光客がいないと、宿泊施設や娯楽施設を建てても利用者が入りません。
観光客数は都市の人口の40%に、施設の建物効果を加えた人数が来訪します。

宿泊施設
都市に観光客が滞在するために利用します。
宿泊者数に応じた宿泊料金が計上されます。利用者数は都市全体の観光客数が
各ホテルに割り振られます。

観光娯楽施設
都市に滞在中の観光客が利用する施設です。
宿泊施設に滞在している観光客のみ利用します。
利用者数に応じて利用料金が計上されます。利用者数は都市全体の宿泊者数が
各施設に割り振られます。


[アップグレード]

建物によっては追加投資することでアップグレードすることができます。

住宅:
収容人数が増加します

サービス施設:
効果が増加します

資源施設:
効果が増加します

観光施設:
利用者上限、効果が増加します。


[休止]
建物を休業させます。休業中は労働者は解雇され、賃金が発生しなくなるほか、
維持費が50%になります。


[解体]

建設した建物は解体することが出来ます。
解体したスロットは空き地になり、別の建物を建設することが出来ます。

All buildings take a certain amount of time to construct, and once constructed, the maintenance costs of the building,
Workers' wages are deducted from the fund on a daily basis.


The following types of buildings can be constructed
・Residence
It will be needed to increase the population.
Rent income will be received depending on the tenant

・Industry
Primary industries such as agriculture and livestock farming, as well as factories that process materials
Can be constructed.
Primary industries cannot be constructed unless the slot has construction aptitude.


・Commercial facilities
Shops such as restaurants and department stores, depending on the area population
There will be a demand for the product for the day.


・Service facilities
There are facilities that make it easier for the population to grow, and facilities that increase industrial productivity.


・Resource facilities
Water treatment plants needed to increase the population and power plants to increase industrial productivity
there is.
If the slot does not have construction aptitude, it cannot be constructed.


・Tourist facilities
This is a building that generates revenue from foreign tourists.
Transportation facilities to increase the number of tourists, accommodation facilities to increase the number of overnight guests, and increase tourism income
There are tourist and entertainment facilities.


[Residential]
Housing is needed to increase the population.

Capacity: This is the maximum number of people who can live in a house.
Housing quality: Housing quality. The occupancy rate is proportional to housing quality. If the quality is high
The higher the number, the more people it can accommodate.
Rent: The rent paid by one person per 30 days. 1/30 of the rent will be charged for each day.

The number of residents increases or decreases in proportion to the quality of housing as well as the supply of living resources (water, hospitals, police).
The number of residents will not exceed the capacity limit.


[Industry]
Industries include primary industry and secondary industry (processing industry).
Primary industry cannot be constructed unless there are resources corresponding to that slot.
When you build a primary industry, the number of workers, the industrial productivity of that area, and the wages of workers will decrease
Products will be produced every day according to the requirements.

Products produced in the primary industry are used for the following three purposes.
・Export: Earn profits by exporting to foreign countries.
・Raw materials: Delivered to the factory as raw materials.
・Shop: Deliver to commercial facilities and sell directly at the store.

Secondary industries can be built regardless of slot suitability, but in order to produce goods
The condition is that raw materials are in stock according to the number of production.
There are two ways to obtain raw materials.
・Import: We purchase materials from foreign countries. The price will be 150% of the export price.
・Delivery: Materials are brought in from primary industrial facilities within the city.

The products produced are either exported or sold at stores, just like in the primary industry.


[Commercial facilities]

A commercial facility is a facility that sells products to residents in the area.
There are restaurants, bars, department stores, etc.

Commercial facilities have multiple products for sale, depending on the area population
The quantity that can be sold per day is determined.
If the facility has the product in stock, the product will be sold as much as the daily demand, resulting in sales
will be accounted for.

The method for stocking products is as follows.
・Import: Purchase products from foreign countries. The price will be 150% of the export price.
・Delivery: Products are delivered from primary industrial facilities within the city.


[Service facility]

Service facilities include the following buildings:

Hospital:
Increases living resources in that area. Living resources affect the number of occupiers in housing.

School:
Increase industrial productivity in the area. Industrial productivity is the daily output of an industry
increase.

Police:
Increase the living resources and industrial productivity of the entire city. Although the effective range is large,
The effect will be lower.


[Resource facilities]

Water purification facility:
Increases the living resources of the entire city.

Power plant:
Increase industrial productivity throughout the city.


[Tourist facilities]

You need to build in the order of transportation facilities → accommodation facilities → entertainment facilities.


Transportation facilities:
Increase the number of tourists per day.
If there are no tourists in a city, even if accommodation facilities and entertainment facilities are built, there will be no users.
The number of tourists will be 40% of the city's population plus the effects of the facilities' buildings.

Accommodation
It is used by tourists to stay in the city.
Accommodation charges will be calculated based on the number of guests. The number of users is the number of tourists in the entire city
Allocated to each hotel.

Tourism and entertainment facilities
This facility is used by tourists staying in the city.
Only used by tourists staying at the accommodation.
Usage fees are calculated according to the number of users. The number of users is the number of overnight guests in the entire city
Allocated to each facility.


[Upgrade]

Some buildings can be upgraded with additional investment.

Housing:
Capacity will increase

Service facility:
Effect increases

Resource facility:
Effect increases

Tourist facilities:
User limit and effects will increase.


[Pause]
The building will be closed. During the closure, workers will be fired and will not receive wages, and
Maintenance fee will be 50%.


[Demolition]

Constructed buildings can be demolished.
The demolished slot becomes a vacant lot and you can construct another building.


賃金設定 - wage setting -

shiftメニューから賃金設定を行うことが出来ます。
賃金は外国平均賃金を基準にして、高ければ生産性が上昇し、低ければ
生産力が低下します。

外国平均賃金は基本給与を基準にして毎日ランダムに増減します。

You can set wages from the shift menu.
Wages are based on the foreign average wage, and if it is high, productivity will increase, and if it is low, it will be
Productivity decreases.

The foreign average wage increases or decreases randomly every day based on the base salary.


政策 - policy -

shiftメニューから布告設定を行うことが出来ます。
布告を行うことで、各種効果を発生させることが出来ます。

社会保障:
住宅の入居率が増加します。
生産向上:
産業の生産力が増加します。
輸出強化:
輸出価格が増加します。
観光促進:
観光娯楽施設の収入が増加します。
内需拡大:
商店の一日需要が増加します。
倹約政策:
建物の維持コストが増加します。

布告を実施中は月末にコストが差し引かれます。

You can configure the edict settings from the shift menu.
By making a proclamation, various effects can be generated.

Social Security:
Housing occupancy rates will increase.
Improved production:
Industrial productivity increases.
Export enhancement:
Export prices will increase.
Tourism promotion:
Revenues from tourism and entertainment facilities will increase.
Expansion of domestic demand:
The daily demand for shops will increase.
Frugal policy:
Building maintenance costs will increase.

Costs will be deducted at the end of the month while the edict is in effect.


イベント - event-

ゲーム中は常に何かしらのイベントが発生し、各要素が変動していきます。
一定の期間が経過するとイベントは終了し、ランダムで次のイベントが発生
します。

政情不安:
発生した国の輸入価格+50%
観光ブーム:
娯楽施設の収入+50%
観光不振:
娯楽施設の収入-50%
土地インフレ:
建物維持費+50%
不景気:
"輸出価格-50%
好景気:
輸出価格+50%

During the game, some kind of event always occurs, and each element changes.
The event ends after a certain period of time, and the next event occurs randomly
To do.

Political instability:
Import price +50% in the country where the occurrence occurred
Tourism boom:
Entertainment facility income +50%
Tourism slump:
Entertainment facility income -50%
Land inflation:
Building maintenance cost +50%
Recession:
"Export price -50%
Economic boom:
Export price +50%


ログ - log -

shiftメニューからログパネルを確認することが出来ます。
ログパネルには月間収支、年間収支が記録されるほか、発生中のイベント
が記録されます。

You can check the log panel from the shift menu.
The log panel records monthly income and expenditure, annual income and expenditure, as well as events that are occurring. will be recorded.


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