勢力 - faction -

プレイヤーは勢力の中から1つの勢力を選び、拠点の内政を行いながら
他国に攻め込む準備を行います。

それぞれの勢力は最初から2〜4の拠点を支配していて、各拠点から1ターンごとに
兵糧、交易品などの資産を得ることが出来ます。

また、各拠点で兵士の訓練を行い、部隊を編成して出陣させることが出来ます。


The player chooses one of the factions and manages the internal affairs of the base.
Prepare to invade other countries.

Each faction controls 2 to 4 bases from the beginning, and from each base every turn
You can obtain assets such as military provisions and trade goods.

You can also train soldiers at each base, organize your troops, and send them to the front.



拠点 - settlement -

各領土には拠点が1あり、拠点を所有している勢力が毎ターン兵糧収入、
交易品を獲得します。
現金は兵糧か交易品を売却することで確保します。


拠点には耐久があり、耐久は毎ターン上限まで回復します。
拠点が攻撃を受け、耐久が0になるとそのエリアは拠点を破壊した勢力の
領土になります。

Each territory has one base, and the faction that owns the base receives food and supplies every turn.
Obtain trade goods.
Earn cash by selling supplies or trade goods.


Bases have durability, and durability is restored to the upper limit every turn.
When a base is attacked and its durability becomes 0, that area becomes the territory of the force that destroyed the base. It becomes territory.


建設 - building -



次の3種類の建設があります。

[城壁]
城を改築して、耐久力の最大値を伸ばすことが出来ます
改築には3ターンかかります。

最大拠点耐久の初期値は600で、グレードが+1されるごとに最大耐久は
+200され、最大2000まで増加します。
ダメージを受けた拠点は毎ターン最大耐久の1/50回復します。
つまり最大耐久が高いほうが拠点の回復速度は速くなります。


[農地]
農地を開拓して、ターンごとの兵糧収入を伸ばすことが出来ます
開拓には3ターンかかります。

農地は初期段階で毎ターン8000の兵糧収入があります。
野外兵1人あたりの兵糧消費は5なので、
これら全てを野外兵に割り当てると1600人分の兵糧になります。
農地のグレードが+1されるごとに兵糧収入は3000増加します。
農地グレードは最大10で、そのときの拠点兵糧収入は35000になり、
拠点1につき最大7000人の野外兵をまかなうことが可能になります。
(ただし拠点待機兵も若干の兵糧消費が発生します。)


[特産品]
領土内での特産品を建て替えることが出来ます。
交易品スロットは1拠点ごとに3あります。

建て替えには3ターンかかります。

特産品には6種類あり、それぞれの生産事業の数に応じて需給指数が
変動します。
ある商品の事業数が過剰な場合、供給過剰とみなされ価格が低下します。
逆に事業が少ない場合、供給不足とみなされ価格が上昇します。

これらを利用して自拠点の特産品を全て同一の商品に建て替えることによって
需給指数をある程度コントロールすることも可能です。
ただしプレイヤーが商品を偏らせた場合、過剰な生産施設から生み出される
商品は値崩れしているため、事業を保有している限り相対的に収入が減少
することになります。

[Castle wall]
You can renovate your castle to increase its maximum durability
Rebuilding takes 3 turns.

The initial value of maximum base durability is 600, and each time the grade is +1, the maximum durability increases. +200 and increases up to 2000.
Damaged bases will recover 1/50 of their maximum durability each turn.
In other words, the higher the maximum durability, the faster the base will recover.


[Farmland]
You can develop farmland and increase your military income each turn.
It takes 3 turns to develop.

Farmland has a food income of 8000 per turn in the initial stage.
Ordnance consumption per field soldier is 5, so
If all of this is allocated to field soldiers, it will be food for 1600 soldiers.
For each +1 grade of farmland, military income will increase by 3000.
The maximum farmland grade is 10, and the base food income at that time is 35,000.
Each base can support up to 7,000 field soldiers.
(However, soldiers on standby at the base will also consume some provisions.)


[Special products]
You can rebuild special products within your territory.
There are 3 trade goods slots per base.

Rebuilding takes 3 turns.

There are six types of specialty products, and the supply and demand index is determined according to the number of production businesses for each. It fluctuates.
If there are too many businesses for a certain product, it is considered oversupply and the price will fall.
Conversely, if there is less business, there will be a shortage of supply and prices will rise.

By using these to replace all the specialty products of your base with the same products
It is also possible to control the supply and demand index to some extent.
However, if the player biases the product, it will be produced from excess production facilities
As the prices of products are collapsing, your income will decrease relatively as long as you own the business
I will do it.


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