交易 - trade -


このゲームでは兵士が消費する米と、4種類の武器、そして領土内で生産される
6種類の特産品があり、それらは全て商人と売買することが出来ます。

In this game, soldiers consume rice, four types of weapons, and are produced within the territory
There are 6 types of special products, all of which can be bought and sold with merchants.


これらの商品はさまざまな要因によって毎ターン価格が変動しているため、
必要な商品は安いタイミングで仕入れ、また高いタイミングで商品を売ることで
現金収入を伸ばすことが出来ます。

Because the prices of these products fluctuate every turn due to various factors,
By purchasing necessary products at low prices and selling them at high prices
You can increase your cash income.


交易品には以下のものがあります。
Trade goods include:



米 - rise/kome/hyourou -

訓練した兵士を拠点待機させたり出陣させると兵糧を消耗します。

訓練を終え拠点待機中の兵士10人につき兵糧1消費します。
拠点に1000人待機している場合1ターンに100の兵糧を消費します

出陣したユニットは兵士1人につき兵糧5消費します。
1000人の部隊1ユニットの場合1ターンに5000の兵糧を消費します

兵糧は勢力単位で管理されていて、兵糧が0になると野外に出陣中の部隊が全滅します。

米は秋に収穫される(兵糧収集は12分割として毎ターン得られる)ため、収穫前
には米が不足して価格が高騰し、収穫が終わると一時的に価格が下落します。

If you have trained soldiers waiting at your base or sending them out to the front, your supplies will be consumed.

1 supply is consumed for every 10 soldiers who have finished training and are waiting at the base.
If 1000 people are waiting at the base, 100 provisions will be consumed in one turn

Each deployed unit consumes 5 provisions per soldier.
A unit of 1000 people will consume 5000 provisions in one turn

Provisions are managed by each faction, and when the supply reaches 0, all troops in the field will be wiped out.

Rice is harvested in autumn (provision collection is obtained every turn as 12 divisions), so before harvest
There is a shortage of rice, causing prices to rise, and once the harvest is over, prices temporarily drop.


武器 - weapon -

兵士を訓練するために必要になります。
原則として兵士1に対し武器1が必要になります。

武器の価格は季節やイベントの影響を受けませんが、毎ターン若干上下します。

You will need it to train your soldiers.
As a general rule, 1 weapon is required for 1 soldier.

Weapon prices are not affected by seasons or events, but they do go up and down slightly each turn.


特産品 - area product-

拠点から毎ターン生産される交易品で、基本的にこれを売却することで現金収入を
確保します。

商品価格は毎ターン変動していきます。
そのうち武器はほぼランダムで価格が増減していきますが、特産品についてはランダム変動だけでなく
様々な変動要素があります。

@季節ごとのイベントによる流行指数の変動
A生産事業の割合による需給指数の変動
B各勢力の在庫保有割合による需給指数の変動

@季節変動
特産品はターンごとにランダムで価格が上下するほか、季節イベントによって価格が
上下し、他の商品より大きく値動きしていきます。

そのため価格の安い時期に商品を買い付け、価格の高い時期に売り抜けることによって
売却益を得ることが出来ます。

A生産事業数
また生産事業の数の割合の少ない特産品は供給不足と判断され価格が高騰します。
逆に事業の数が多いと価格が下落します。

B各勢力の在庫数
特産品は流通量による需給価格の影響を受けます。特定の勢力が商品を
買い占めたり売り渋ったりしていると次第に価格が上昇します。

@にランダム変動を乗算した指数が流行指数
ABを乗算した指数が需給指数になり、
基本価格に流行指数と需給指数を乗算した値がそのターンの商品価格になります。


特産品は売買以外にはゲーム内での使い道はありません。
自国の特産品は建替えによって変更することが出来ます。

このゲームでは直接の現金収入が無いため、交易で現金を確保することが重要に
なります。

It is a trade item produced every turn from the base, and basically you can earn cash income by selling it.
I will secure it.

Product prices change every turn.
Eventually, the price of weapons will increase or decrease almost randomly, but for specialty items, there will be more than just random fluctuations
There are various variables.

@ Fluctuations in the epidemic index due to seasonal events
AChanges in the supply and demand index depending on the proportion of production business
B Fluctuations in the supply and demand index depending on the inventory holding ratio of each power

@Seasonal fluctuation
The prices of specialty products randomly go up and down each turn, and prices also change depending on seasonal events. It goes up and down, and its price moves more than other products.

Therefore, by purchasing products when prices are low and selling through when prices are high
You can earn profit from the sale.

ANumber of production businesses
In addition, special products that are only produced by a small number of businesses are judged to be in short supply and prices soar.
Conversely, if there are many businesses, prices will fall.

BNumber of inventory for each faction
Specialty products are affected by supply and demand prices based on distribution volume. Certain forces sell products
If you buy up or are reluctant to sell, the price will gradually rise.

The index obtained by multiplying @ by random fluctuation is the fashion index
The index multiplied by A and B becomes the supply and demand index,
The value obtained by multiplying the basic price by the fashion index and the supply and demand index becomes the product price for that turn.


Special products have no use in the game other than buying and selling.
Local specialties can be changed by rebuilding.

Since there is no direct cash income in this game, it is important to secure cash through trading
Become.



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