外交 - diplomacy -



外交値はAIが攻略目標を決定する優先順位を左右します。

外交レベルは25ポイント区切りになっていて、-75以下が最低、-75〜-50、-50〜-25、-25〜0、
0〜-25、25〜-50、50〜75、+75以上と分けられています。
AIはまず外交レベルが最も低い勢力の拠点を攻撃対象に選びます。そのうえで拠点の距離が最も近い
他勢力の拠点を攻撃対象として選びます。
例えば外交-30、-40の勢力がいて、他の勢力は外交が-25以上の場合、前者2勢力は同一外交レベルと看做され、
そのうちで拠点の距離が近いほうが攻撃対象に選ばれます。

ただし野外で他勢力のユニットと遭遇した場合、外交に関わらず攻撃を仕掛けてきます。
そのため攻撃対象の拠点が遠い場合、途中で別勢力のユニットと遭遇して戦闘になる場合が多くなります。

外交関係が高い勢力からは拠点を狙われにくくなります。

外交値は毎ターンランダムで増減する他、対象の勢力のユニットや拠点を
攻撃するとわずかに低下していきます。

・拠点が陥落した場合
耐久が0になった拠点は攻撃した勢力に支配権が移動し、建物と待機中の兵士はそのまま引き継がれ
ます。

プレイヤーがAIの拠点を陥落した場合、その勢力からの外交値が-50になります。
さらにランダムで特定の1勢力の外交値が-150、特定の1勢力の外交値が+150されます。
つまり拠点を攻略すると状況によっては攻略した勢力以外に敵対勢力が1発生することになります。
(これら外交値は外交コマンドにより減殺することができます)

AIがAIの拠点を陥落した場合、その2勢力は和解し、双方の外交値は強制的に+30まで戻ります。
(既に戦闘中のユニットはそのまま戦い続ける)
そして双方の勢力はランダムで攻撃対象を変更し、その勢力に対する外交値を-150し、攻撃対象と
します。
つまりAIが拠点を陥落すると、ランダムで突然プレイヤーに矛先を向けてくる場合があるため、
拠点陥落はログをこまめにチェックする必要があります。


また資金を使って外交コマンドを実施することで外交を操作することが出来ます。
外交コマンドは贈答金と工作の2種類があります。

Diplomacy value determines the priority order in which the AI determines objectives.

Diplomacy level is divided into 25 points, -75 or below is the lowest, -75 to -50, -50 to -25, -25 to 0,
It is divided into 0 to -25, 25 to -50, 50 to 75, and +75 or higher.
The AI will first select the base of the faction with the lowest diplomacy level to attack. Furthermore, the distance between the bases is the closest
Select another faction's base as the target of attack.
For example, if there are powers with diplomacy of -30 and -40, and the other powers have diplomacy of -25 or higher, the former two powers will be considered to have the same diplomacy level,
The one that is closer to the base will be selected as the attack target.

However, if you encounter units from other factions outdoors, they will attack you regardless of diplomacy.
Therefore, if the base to be attacked is far away, there will be many cases where you will encounter units from another faction on the way and a battle will ensue.

Your base will be less likely to be targeted by forces with strong diplomatic ties.

Diplomacy value increases or decreases randomly every turn, and also changes the units and bases of the target force. It decreases slightly when attacking.

・If the base falls
Control of a base whose durability reaches 0 is transferred to the attacking force, and buildings and waiting soldiers are taken over as they are.
Masu.

If a player captures an AI base, the diplomacy value from that faction will be -50.
Furthermore, the diplomatic value of one specific faction will be -150 and the diplomatic value of one specific faction will be +150 randomly.
In other words, if you capture a base, depending on the situation, one hostile force will spawn in addition to the captured force.
(These diplomatic values can be reduced by diplomatic commands)

If the AI captures the AI's base, the two factions will reconcile and both sides' diplomacy values will be forced back to +30.
(Units that are already in combat continue to fight)
Then, both forces randomly change the attack target, reduce the diplomacy value for that force by -150, and make it the attack target. To do.
In other words, if the AI captures the base, it may suddenly turn its target on the player at random, so
If a base falls, you need to check the log frequently.


You can also manipulate diplomacy by implementing diplomatic commands using funds.
There are two types of diplomatic commands: gifts and operations.



[贈答金]
:金3000を該当勢力に送ります。該当勢力の自勢力に対する
友好度が上昇します。
贈答金1回につきランダムで5-15外交が上昇します。

[工作]
:金5000を使い該当勢力の周辺国からの友好度を低下させます。
工作1回につき全ての勢力の外交がランダムで0-5低下します

[Gift money]
: Send 3000 gold to the corresponding faction. Against the relevant force's own force
Friendship level will increase.
Each gift will randomly increase Diplomacy by 5-15.

[Craft]
: Use 5000 gold to reduce the friendship of the relevant faction with surrounding countries.
Diplomacy of all factions will be randomly reduced by 0-5 for each operation



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